جستجو کردن

خرید نخود درجه یک با قیمت استثنایی

از جمله نخود های باکیفیت و درشت موجود در بازار که برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و جذب آب بالایی دارد، نخود دوخان است.

این محصول در بازار به صورت فله یا بسته بندی به فروش می رسد که نوع بسته بندی این نوع نخود با توجه به کیفیتی که دارد، توانسته توجه خریداران زیادی را به سمت خود جلب کند.

قیمت نخود دوخان بسته بندی شده در بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله وزن این محصول می باشد.

نخود

 قیمت نخود کیلویی دوخان

از آنجا که می دانید نخود دوخان با قیمت های متفاوتی در بازار به فروش می رسد، تفاوت قیمت نخود دوخان به عوامل مختلفی بستگی دارد.

یکی از مهمترین این عوامل ترکیب سایز بندی این محصول است، می توان گفت نخود دوخان به نخود هایی می گویند که از ترکیب نخود هایی با سایز هشت و نه میلی متر به دست می آیند.

در بیشتر مواقع این دو نخود به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط می شوند.

اگر میزان نخود سایز نه میلی متری در این مخلوط بیشتر شود این محصول با قیمت بالاتری عرضه می شود البته گاهی اوقات نخود های سایز هفت و هشت نیز با نام نخود دوخان به فروش می رسند و در این صورت قیمت این محصول نازل تر می باشد.

 

 

جالب است بدانید بعضی از تولیدکنندگان برای مناسب تر کردن قیمت نخود دوخان، علاوه بر این که از دو نوع نخود نسبتا درشت استفاده می کنند، درصد پایینی از وزن این محصول را به نخودی با سایز کوچک اختصاص می دهند و از آن جا که میزان این نوع نخود در این محصول خیلی کم می باشد، این محصول نیز، با نام نخود دوخان به فروش می رسد با این تفاوت که از قیمت کمتری برخوردار می باشد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید جداسازی سایز انواع نخود بعد از مرحله پنکه زدن صورت می پذیرد؛ در مرحله پنکه زدن کاه و چوب های نازک از نخود جدا می گردند و این محصول برای سورتینگ شدن آماده می گردد، در مرحله سورتینگ سنگریزه، گل و انواع ناخالصی ها از ترکیب نخود جدا می شوند و این محصول برای بسته بندی آماده می گردد.

بنابراین جدا سازی نخود ها و ترکیب این محصول بر اساس سایز به وسیله دستگاه سورتینگ صورت می گیرد.

نخود

قیمت فله نخود درجه یک

اگر بخواهیم قیمت نخود دوخان را مورد بررسی قرار دهیم، اولین نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که نرخ نخود دوخان با توجه به درجه کیفی این محصول از نظر ترکیب سایز در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این شرایط آب و هوایی کشت نخود هم تاثیر به سزایی در کیفیت این محصول دارد؛ همان طور که می دانید از میان شهر های مختلف کشور که به کشت نخود مشغول می باشند، تولیدکنندگان نخود در کرمانشاه توانسته اند در تولید نخود ممتاز و باکیفیت به موفقیت هایی دست پیدا کنند.

به همین سبب نخود دوخان کرمانشاه در بیشتر مواقع با نرخ بیشتری عرضه می شود؛ با این وجود نرخ نخود کرمانشاه عمده، بسیار مناسب است.

فله یا بسته بندی بودن نخود دوخان نیز تا حدودی بر قیمت این محصول تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

از آن جا که حبوبات بسته بندی به صورت پاک شده و در بیشتر مواقع به صورت سورتینگ شده عرضه می گردند با قیمت بالاتری به فروش می رسند، البته تاثیر برند نخود را در قیمت این محصول نمی توان نادیده گرفت؛ معمولا حبوباتی که با برند های نام آشنا عرضه می شوند، به سبب کیفیت بالا با قیمت بیشتری به فروش می رسند.

از دیگر موارد موثر بر قیمت نخود دوخان می توان به نحوه خرید این محصول اشاره کرد. در صورتی که خریداران نخود دوخان بتوانند این محصول را با حذف واسطه ها و به صورت مستقیم از تولیدکنندگان خریداری نمایند، می توانند از قیمت مناسب این محصول بهره مند شوند.

نخود

فروش نخود کیلویی دوخان

بهتر است بدانید نخود از آن دسته حبوباتی است که به شرایط نگه داری ویژه ای نیاز دارد به همین سبب انبارداری این دانه کروی، در فصول گرم سال شرایط ویژه ای را می خواهد، چون در صورتی که این محصول در جای گرم نگه داری شود، بعد از مدتی حشرات ریزی در لابه لای این دانه ها دیده می شود که باعث پایین آمدن کیفیت نخود و در نتیجه خرابی این محصول میشود، البته خشک بودن انبار نیز اهمیت بالایی دارد.

در صورتی که انبار نگهداری نخود دارای رطوبت و نم باشد، باعث فساد این محصول می شود.

 

 

اگر بخواهیم درباره هزینه های انبارداری نخود در کشور حرفی بزنیم، باید بگوییم هزینه نگه داری نخود به میزان نخود تولیدی بستگی دارد، البته همان طور که گفتیم این محصول باید در جایی خشک و خنک نگه داری شود تا هیچ گونه خرابی و حشره ای به این محصول وارد نشود.

کشاورزان و تولیدکنندگانی که در زمینه تولید و بسته بندی نخود فعالیت دارند، معمولا انبار های بزرگ و مناسبی جهت نگه داری انواع این محصول در نظر خواهند گرفت.

نخود

مراکز فروش نخود

همان طور که می دانید از جمله نخود های باکیفیت ایرانی که در شرایط دمایی مناسبی پرورش می یابد و از شهرت بالایی برخوردار است، نخود کرمانشاه می باشد، می توان گفت قیمت نخود کرمانشاه با توجه به فله یا بسته بندی بودن متفاوت می باشد. علاوه بر این عواملی همچون سایز نخود در نرخ این محصول موثر می باشد.

بهتر است بدانید از آن جا که انواع نخود موجود در بازار در سایز های ریز و درشت و با نام های گوناگونی از جمله تک خان، دوخان، سه خان و فلافلی به فروش خواهد رسید، انواع نخود هم با نرخ های گوناگونی عرضه می گردد، با این وجود می توانیم با مراجعه به سایت های اینترنتی از قیمت انواع نخود آذرشهر آگاهی پیدا کنیم.

نخود کرمانشاه در مراکز فروش معتبر نیز عرضه می شود که خریداران می توانند با مراجعه به این مراکز به راحتی و با اطمینان خاطر این محصول را خریداری کنند.

این مراکز فروش انواع نخود ممتاز و باکیفیت را با نرخ نازل تری و به صورت عمده از تولید کنندگان خریداری می کنند و بعد به صورت خرده به فروش می رسانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *