جستجو کردن

بهترین نوع نخود

حبوبات منبع مهم پروتئین، نشاسته، فیبرهای رژیم غذایی در غذاها و جزو محبوب ترین ها در جهان هستند در این بین اگر باوجود مشکلات اقتصادی گرانی فیله گوشت وکاهش مصرف لبنیات به دلیل حساسیت به لبنیات یا گرانی آن دنبال یک جایگزین مناسب ارزان و در دسترس که تمام خواص پروتئین و کلسیم لبنیات رو یکجا داشته باشد ما به شما این شاه گیاه رو پیشنهاد می کنیم.

نخود یکی از بهترین حبوبات است که تمام این خاصیت ها رو یکجا دارد ویتامین، پروتئین، آهن، منیزیم وغیره که از هزاران سال قبل تا کنون به دلیل ارزش غذایی غنی که دارد همچنان مورد استفاده قرارمی گیرد. نخود دارای ویتامین های گروه B، فیبر بالا و چربی و سدیم بسیارکم می باشد که مصرف روزانه آن در رژیم غذایی باعث کاهش کلسترول در نتیجه پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی می گردد.

 

 

نخود مرغوب

همچنین مصرف نخود می تواند در کنترل دیابت نوع دو هم مفید باشد وهمچنین باعث شادابی پوست و مو می گردد و هزاران خاصیت مفید دیگر که این گیاه رو از سایر حبوبات محبوب تر و متمایزتر می کند. یکی از بهترین نخودهای تولید داخل نخود زرد می باشد که دارای کیفیت و مرغوبیت بسیار مطلوب است.

حال ممکن است بپرسید تفاوت نخود سفید و زرد چیست؟ تنها تفاوت در رنگ نخود زرد و سفید است اما به لحاظ طعم و مزه تفاوتی با سایر نخودها ندارد. نخود زرد اگر در حجم و تناژ بالا خریداری شود قطعا در قیمت نهایی آن تاثیرگذار است و از طرف فروشنده باعث تخفیف های زیادی می شود.

فروش عمده نخود

اگر به دنبال فروش محصول خود در باراز داخلی هستید ابتدا باید اطلاعات کافی از محصول کاربردها وصنایع وابسته به آن به عنوان مثال فرآورده های آن داشته باشیم تا هم در هزینه های بازاریابی صرفه جویی کنیم و هم یافتن بازار هدف با سرعت بیشتر ومطمئن تر صورت پذیرد.

در اینجا ما برخی کاربردها وفرآوری های مهم انجام شده در زمینه محصول نخود را برای شما عزیزان بیان می داریم.

• صنعت نان: افزودن مقدارکمی آرد سفید نخود در ترکیب با آرد گندم باعث کشدار شدن خمیر ونرمی وغنی ترشدن و همچنین حفظ تازگی و ماندگاری بیشتر وکیفیت بهتر نان می گردد.

 

• کیک و شیرینی: اضافه کردن آرد نخود به ترکیب کیک مخصوصا در کیک اسفنجی باعث پدید آمدن کیک هایی با بافت اسفنجی بهتر، پخت سریع تر و خوشمزگی بیشتر می شود.

 

نخود فلافلی ریز

نکته حائز اهمیت این است که می توان در ترکیبات غذایی این چنین با استفاده از ترکیب مقداری آرد نخود با آرد گندم بجای افزودنی های مصنوعی علاوه برافزایش کیفیت باعث غنی شدن به لحاظ ترکیب غذایی نیز می شود.

• خوراک سوسیس نخود • کنسرو نخود • آب نخود یا لبلبو • آرد نخود • نخودچی • قاووت نخود • جوانه نخود • پودرجوانه نخود • دسر هوموس وغیره از مهمترین فرآورده های مصرف نخود هستند.

یکی از ویژگی های برجسته در تشخیص کیفیت نخود تمایل به رزدی است که نشان می دهد در غلاف و کاملا رسیده و مرغوب است اما هرچه سبز تر باشد نارس و در نتیجه طعم مطلوبی هم ندارد.

نکته بعدی عاری از سنگ ریزه باشد شکسته و ضایعات نداشته باشد. سوراخ دار نباشد که نشان دهنده کرم خوردگی و آفت در محصول می باشد، حتی الامکان محصول به لحاظ سایز و اندازه یکدست باشد.

 

فروش نخود صادراتی

در چند سال اخیر به دلیل محدودیت در صادرات نخود سه خان متاسفانه برخی بازار های جهانی این محصول را از دست داده ایم واکنون تنها در بخش صادرات بیشتر و غالب مراودات تجار ما با کشورهای عربی همسایه حوزه خلیج فارس، ترکیه، افغانستان و پاکستان می باشد.

امید است با افزایش تولید کشاورزان عزیزمان و با توجه به مرغوبیت و کیفیت و طعم بی نظیر نخود ایرانی و شهره بودن آن در سطح جهانی بتوانیم با قدرت بازارهای از دست رفته را پس بگیریم و بازارهای جدیدی پیدا کنیم وافق روشنی برای کشورمان و مخصوصا تولیدکنندگان عزیزمان فراهم سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *