جستجو کردن

همه چیز درباره لوبیا چیتی

می دانید لوبیا چیتی چه طبعی دارد؟

لوبیا چیتی طبع گرم و تر دارد و برعکس لوبیا قرمز که نفاخ بوده است لوبیا چیتی نفخ کمتری دارد و می توان در آش یا خورشت بجای لوبیا قرمز استفاده نمود.

بهتر است در کنار لوبیا چیتی در غذا از زنجبیل، خردل، نمک، فلفل و دارچین استفاده نمود تا جلوگیری از بروز مشکل در افرادی دچار مشکلات گوارشی و معده هستند جلوگیری کرد.

معده انسان بگونه ای ساخته شده که برای هضم یک نوع غذای کاملا سرد یا کاملا گرم از لحاظ طبع طب سنتی باید با مکملهایی استفاده نمود تا این مشکل را برطرف کند و آن استفاده از ادویجات گرم است تا معده را به تعادل برسانیم.

لوبیا چیتی را می توان با روغن زیتون تفت داد تا طبع آن متعادل شود و بیشتر در غذاهایی مثل قورمه سبزی یا خورشت مراغه استفاده می گردد.

 

لوبیای چیتی

لوبیا سرشار از فیبر و پروتئین است که می توانید آنرا جایگزین گوشت قرمز کنید و برای ورزشکارانی که می خواهند افزایش حجم عضلانی داشته باشد بهتر است روزانه 100 گرم از این ماده را مصرف نمایند.

افرادی که می خواهند رژیمهای لاغری بگیرند با استفاده روزانه از این ماده می توانند انرژی بدن را تامین نمایند و احساس سیری پیدا کنند.

بهتر است برای طبخ لوبیا از یک روز قبل آنرا خیس نموده و آنرا بپزید تا نفح آن کاهش یابد.

خریداران هنگام خرید از فروشگاه تاریخ تولید و انقضا لوبیا چیتی را بپرسند تا از خرید حبوبات مانده در انبار پارسالی جلوگیری کندد و محصول با کیفیت روز تهیه نمایند.

لوبیا باید دست چین و یکدست باشد و بخوبی سورت شده باشد که در آن لوبیا چیتی شکسته قرار نداشته باشد. هنگام خرید بهتر از فروشنده سمپل گرفته و آنرا استفاده کنید تا مشخص شود کیفیت آن به چه صورتی می باشد.

 

خاصیت لوبیا چیتی

لوبیا چیتی ایرانی در شهرستان ازنا زیر کشت می رود و این محصول در کشورهای مختلف طرفداران زیادی دارند و آنها لوبیا چیتی را به لوبیا قرمز و لوبیا سفید ترجیح می دهند.

لوبیا فاقد هرگونه روغن ترانس پایین بوده و پروتئین لوبیا چیتی بسیار بالا می باشد و برای تکمیل انرژی روزانه می تواند کمک به رشد بدن می کند.

افرادی که دچار ریزش مو هستند می توانند از پروتئین لوبیا چیتی این ماده استفاده کنند که تاثیر زیادی در رویش مو و شفافیت پوست شما دارد.

لوبیا چیتی کلسترول بد بدن را از بین می برد و می تواند سطح چربی خون را متعادل نگه دارد و از بروز هرگونه سرطان و بیماری فشار خون جلوگیری کند.

 

در ایران لوبیا چیتی پخته با کیفیت تولید می شود که در مراکز فروش حبوبات، عطاری، فروشگاه های عرضه مستقیم مواد کشاورزی عرضه می گردد که باعث شده است این ماده سرشار از فیبر و انرژی با کمترین هزینه به دست مردم عزیز کشورمان برسد.

لوبیا چیتی سرشار از ویتامین ث بوده است و میزان قابل توجهی کلسیم آهن پتاسیم وسدیم یافت می شود. استفاده از حبوبات در غذا کمک به پیشگیری از سرطان روده می کند و در آن تیامین منیزیم و نیاسین و فسفر نیز یافت می شود.

استفاده از لوبیا چیتی باعث افزایش هورمون لپتن خونی می شود که باعث افزایش اشتها و منجر به وزن گرفتن بدن می شود. در لوبیا چیتی می توان اسید آمینو یافت کرد نقش زیادی در تامین انرژی روزانه افراد در کلیه سنین می باشد که می توان براحتی جایگزین گوشت نمود.

 

خواص لوبیا چیتی در طب سنتی

در کتب قدیمی خواص لوبیا چیتی در طب سنتی بسیار ذکر شده است و برای مصرف آن روشهای مختلفی بیان شده است تا بتوان از استفاده نمود زیرا این لوبیا از دل خاک می روید و انرژی خود را از خورشید دریافت کرده و سرشار از ویتامینهای روزانه بدن می باشد.

استفاده برای افراد مسن بسیار سفارش شده است جلوگیری از پیری زودرس و آلزایمر می کند.

 

در ایران لوبیا چیتی طب سنتی از قدیم برای درمان بیماریها و افزاشی قوای بدنی ذکر برده شده است. لوبیا چیتی که در خمین تولید می شود می تواند بازار داخلی و حتی بازار خارجی را پاسخگو باشد.

از طریق وبسایت ما می توانید لوبیا چیتی امسالی را با قیمت مناسب دریافت کنید که این محصول را می توانید بصورت خرده فروشی و بی واسطه در بازار عرضه کنید.

تجربه نشان داده است که برای خرید محصولات عمده و فله بهتر است از فروشنده اصلی و بی واسطه محصول را خریداری نمود و با گسترش راه های ارتباطی اینکار امکانپذیر شده تا محصولات کشاورزی تازه را تهیه نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *