جستجو کردن

نخود سیاه، دو نوع ریز و درشت


نخود سیاه از کمیاب ترین انواع حبوبات است که پروتئین بالایی دارد و بیشتر در کشورهای آسیای مرکزی مانند هند استفاده می گردد.

نخود سیاه

نخود از قدیمی ترین حبوباتی کاشته شده است که امروزه گونه های مختلفی از آن در سرتاسر دنیا پرورش می یابد که در طبخ انواع غذاها استفاده می شود.

یکی از گونه های مختلف این محصول، نخود سیاه  نام دارد که بسیار کمیاب بوده و در آب و هوای نیمه خشک و کوهستانی پرورش پیدا می کند.

این ماده غذایی سرشار از پروتئین بوده که توسط افرادی که طرفدار زندگی سبز بوده یا هزینه پرداخت گوشت قرمز را ندارند مصرف می گردد.

علاوه بر مصرف غذایی و برخورداری از خواص آن، پماد تولید شده توسط این محصول برای رفع انواع دردها و مشکلات پوستی استفاده می شود.

این محصول به دو صورت آبی و دیم کشت می شود و همچنین نخود سیاه در دو سایز ریز و درشت در بازار موجود است.

نخود سیاه کیلویی

مشخصات نخود سیاه

علاوه بر از بین بردن سنگ های کلیه، دفع سموم بدن و تقویت کبد نخود سیاه کیلویی دارای ویژگی‌ها و مشخصات بسیار دیگری نیز می باشد.

این ماده غذایی که سیستم ایمنی را افزایش داده و با ویروس های وارد شده به بدن مبارزه می کند و مصرف آن موجب تقویت سیستم گوارش می گردد.

عنوان توضیحات
انواع کاشت آبی و دیم
انواع ریز و درشت
خواص کلسیم، ویتامین B، آهن، اسید فولیک، پتاسیم و فسفر
درمان سنگ های کلیه، دفع سموم بدن و تقویت کبد

ماده غذایی سرشار از کلسیم بوده لذا مصرف آن برای درمان پوکی استخوان و استحکام دندان ها و استخوان ها بسیار موثر است.

این ماده غذایی سرشار از انواع ویتامین های گروه B بوده و حاوی مواد معدنی مانند آهن، اسید فولیک، پتاسیم و فسفر و پروتئین می باشد.

نخود سیاه در طب سنتی

خرید نخود سیاه

مهمترین نکته در خرید این محصول توجه به ظاهر آن می باشد که باید دارای اندازه ای یک دست، بدون هیچ کرم خوردگی و شکستگی باشد.

محصول خریداری شده باید در بسته بندی کاملا محکم بدون هیچ روزنه که از ورود عوامل فرسایشی مانند هوا و رطوبت جلوگیری می نمايد قرار داشته باشد.

توجه به نکات مهمی از قبیل تاریخ تولید، انقضا، نام برند سازنده، علامت استاندارد مواد غذایی و جدول ارزش غذایی بسیار حائز اهمیت است.

توجه نمایید که باید رنگ این محصول داخل بسته بندی کامل شفاف بدون هرگونه گرد و خاک باشد و مقاومتی در برابر شکستن از خود نشان ندهد.

نخود سیاه برای سرفه

قیمت نخود سیاه + خرید و فروش

نخود که از پرطرفدارترین مواد غذایی در سرتاسر دنیا می باشد بازار تقاضای خرید و فروش زیادی دارد که منجر به نوسان قیمت آن می گردد.

تغییرات آب و هوا و افزایش و کاهش حجم تولیدد این محصول غذای منجر به نوسان قیمت نخود سیاه کیلویی از 100 تا 120 هزار تومان شده است.

تنوع مواد غذایی و رقابت شرکت های تولید کننده یکی از مهمترین چالش های خرید آنها بوده که جستجو در سایت های اینترنتی می تواند راه حلی برای آن باشد.

از اینرو برای خرید یک نخود با کیفیت که کاملا سالم بوده و به راحتی پخته شود، می توانید با متخصصین مجموعه تماس بگیرید.

نخود سیاه برای سنگ کلیه

پاسخ به ۲ سوال درباره نخود سیاه

۱: در هنگام خرید نخود سیاه کیلویی به چه عواملی باید توجه کرد؟

تاریخ تولید، انقضا، نام برند سازنده، علامت استاندارد و دارای اندازه ای یک دست، بدون هیچ کرم خوردگی و شکستگی باشد.

۲: نخود سیاه کیلویی چه خواصی دارد؟

حاوی آهن، اسید فولیک، پتاسیم و فسفر و پروتئین می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *