جستجو کردن

ترفند پختن لپه سفت + مدت زمان طرز پخت + راه حل

لپه از دسته حبوباتی است که گاهی ناپز بوده و شماباید ترفندهای لازم برای پختن لپه ناپز را بدانید، لپه اگر درست و کامل پخته شود به غذا طعمی بسیار عالی می دهد.ما به شما با کمک مشاورین کمک می کنیم تا اولا لپه خوش پخت تهیه کنید و ثانیا راه حل و زمان پخت لپه را می گوییم تا غذایی لذیذ را تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید.یکی از بهترین راه ها این است که آن را یک شب در آب قرار دهیم تا هنگام پخت سریع تر بپزد از دیگر راه ها این است که لپه ها را همانند چای سیاه دبش در فلاسک استیل دم کنید و تا صبح بگذارید. تا فردا صبح لپه ها انگار که پخته شده اند.

البته می توانید مقدار زیادی لپه آذرشهر را به این شکل آماده کنید و در فریزر قرار دهید تا درهنگام پخت از آنها استفاده کنید ولی یادتان باشد هرچه غذا تازه تر، خواصش هم بیشتر است.

لپه ناپز

لپه از دو نیم کردن نخود به دست می آید که گاهی ناپز است، پخت لپه ناپز یکی از مشکلات خانم هاست ما با فروش لپه خوش پخت این مشکل را حل نموده ایم.

لپه و نخود سفید درشت دارای مواد معدنی و ویتامین های زیادی است بهتر است لپه را کاملا پخته بخورید تا سیستم گواراش شما همیشه سالم بماند.

چگونه لپه ناپز را بپزیم

گاهی اوقات لپه های ما ناپز هستند که ما در اینجا به شما می گوییم چگونه لپه ناپز را بپزیم یادگیری پخت لپه ناپز امری آسان است که ما به شما آموزش می دهیم.

می توانید لپه را جداگانه بپزید تا سایر مواد غذایی بر اثر زیاد پختن اسیدی نشوند.

عنوان توضیحات
دسته حبوبات
املاح مواد معدنی و ویتامین ها
خواص منبع غنی از پروتئین
موارد مصرف استفاده در انواع غذا از جمله خورشت قیمه و شامی لپه

از آنجا که لپه در انواع غذاها استفاده می شود پس سعی کنید آن را از مراکز معتبرخریداری کنید هرچند ما لپه خوش پخت را در مرکز مان ارایه می دهیم.

اما دانستن چگونگی پخت لپه ناپز و عدس درشت فله نیز مهم است که ما به شما آموزش می دهیم می توانید آن را شب تا صبح خیس کنید، می توانید آن را بسان چایی در فلاسک استیل تا صبح بگذارید تا دم بکشد.

می توانید آن را جداگانه و به مدت طولانی تر از بقیه مواد غذایی بپزید.

چرا لپه سفت می شود؟

شاید بتوان گفت یکی از دلایلی که لپه سفت می شود، اضافه کردن نمک صورتی خوراکی در ابتدای پخت لپه باشد پس چه هنگام خیساندن، چه در ابتدای پخت به هیچ وجه نمک اضافه نکنید.

همچنین افزودن اسید به لپه نیز می تواند باعث سفتی آن شود پس اگر قرار است لپه را با غذایی که اسید دارد درست کنید، تا زمانی که لپه ها به طور کامل پخته نشده اند آن را اضافه نکنید، مثل گوجه فرنگی که اسید دارد.

چکار کنم لپه تو قیمه بپزه

هر آشپز یا خانم کدبانو یی دوست دارد که قیمه خوشمزه ایی بپزد ولی سوال این است که چکار کنیم لپه در قیمه بپزد.

لپه خورشتی یکی از حبوبات قدیمی است که در قیمه استفاده می شود.

لپه نیم پز منبع عالی پروتیین است که حدود 50 گرم از آن نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می کند به دلیل وقت گیربودن لپه ها برای پخت، نیاز است راه هایی ارایه شود که بتوان سریع آنها را برای قیمه آماده کرد.

در این جا برخی از نکات آشپزی مورد علاقه شما برای آنکه لپه را به نحو احسنت بپزید آورده شده است

1. در ابتدا باید بدانید که چه نوع لپه ایی را می خواهید بپزید، آیا خوش پخت است یا ناپز است.

2. لپه ها را به طور کامل تمیز کنید، سنگ و گل و لای در لپه باعث می شود آن دیرتر بپزد همچنین باعث بد مزه شدن قیمه و آسیب به دندان های شما می شود.

3. لپه ها را یک شب در آب بخیسانید این کار حداقل نیم ساعت از زمان پخت را کاهش می دهد، با خیساندن لپه، هضم آن آسان تر هم می شود.

اگر وقت لازم برای خیساندن لپه ندارید آن را ده دقیقه بجوشانید و سپس روی آن را بپوشانید و به مدت یک ساعت از روی حرارات ملایم بخیسانید.

غذا با لپه له شده تنوع و تهیه غذا ها با لپه له شده بسیار زیاد است از جمله این غذاها که از لپه له شده درست می شود شامی لپه است که بسیار خوشمزه است.

از دیگر موارد غذای خوشمزه و در عین حال ساده از لپه له شده، کتلت لپه است یکی دیگر از غذاهای خوشمزه که طرفداران زیادی هم دارد، فلافل لپه است.

البته با لپه غذا هایی بسیار متنوع می پزند که ما در اینجا فقط به چند مورد از لپه له شده اشاره کردیم.

چگونه از وا رفتن لپه جلوگیری کنیم؟

قبل از هر چیز باید مدت زمان پخت لپه اوشان را برای هر مدل غذا بدانیم تا بدانیم که چگونه از وا رفتن لپه جلوگیری کنیم لپه مورد استفاده برای هر مدل غذا، مدت زمان خاص خودش را دارد.

یک راه این است لپه ها را به خوبی تفت دهید و بعد به خورشت اضافه کنید در این صورت لپه شما در خورشت له و بد مزه به نظر نمی رسد.

راه حل دیگر برای وا نرفتن لپه، این است ده دقیقه قبل از ریختن آن در قابلمه به جهت پخت ،یک قاشق مرباخوری یا کمی بیشتر آب لیمو به آن اضافه کنید.

اضافه کردن لیمو به لپه باعث می شود تا هم آب خورشت بوی خامی و خاص لپه را نگیرد، و هم باعث می شود لپه قیمه بسیار زرد و خوش رنگ بشود.

روش دیگر این است آن را نیم پز کنید و سپس به خورشت اضافه کنید، اینگونه زیاد در خورشت له نمی شود.

لپه چند ساعت باید خیس بخورد

خیساندن حبوبات از جمله لپه باعث می شود نفخ آن گرفته شود، برای آنکه بدانیم لپه چند ساعت باید خیس بخورد دو نکته مهم است.

اول اینکه لپه ما خوش پخت است یا دیر پخت دوم اینکه لپه را برای چه نوع غذایی می خواهیم، چون مدت پخت برای هر غذا فرق دارد، بهتر است بین 8 تا 12 ساعت لپه ها را در آب بخیسانیم.

برخی نیز آن را از ابتدای شب تا فردا ظهر در آب می خیسانند که در این صورت لپه شما خیلی سریع می پزد برخی نیز آن را فقط 6 ساعت با آب جوش در فلاسک می خیسانند.

که بسیار زود نرم می شود و مدت زمان پخت بسیار کمتری را از شما می گیرد اگر میخواهید خورشت ها و غذا های خوشمزه از لپه تهیه کنید.

باید اولا از مراکز معتبر به خرید لپه خوش پخت اقدام نمایید و دوما طرز تهیه آن را به درستی بدانیم ما در مجموعه خود بهترین را به شما ارایه می دهیم.

پاسخ به ۲ سوال درباره لپه

۱: چرا باید لپه را قبل از مصرف خیس کنیم؟

خیساندن حبوبات از جمله لپه باعث گرفتن نفخ آن می شود.

۲: لپه کدام منطقه از ایران معروف است؟

لپه آذر شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *