جستجو کردن

معرفی انواع سورتینگ حبوبات

برای اکثر افراد واژه سورتینگ یک واژه نامفهوم است و به آن آشنایی ندارند از این رو ما می خواهیم در این مقاله شما عزیزان را با معنا و مفهوم واژه سورتینگ حبوبات قیمت خرید فروش فواید و غیره آشنا کنیم و اطلاعاتی مفید در این حیطه را در اختیار شما بزرگواران قرار دهیم.

سورتینگ اصطلاحی به معنی درجه بندی و دسته بندی محصولات می باشد به عنوان مثال وقتی می گویند سورتینگ محصولات کشاورزی انجام شده است یعنی قبل از هر چیز محصولات فاسد و خراب از دیگر محصولات جدا شده است و بعد از آن دسته بندی بر اساس کیفیت، انواع، اندازه، رنگ، ناخالصی، شکل و سایر عوامل ظاهری انجام می شود که این امر مقدمه ای برای بسته بندی آن محصول می باشد.

البته در اکثر بازارهای مدرن محصولات خوراکی به صورت سورت و لیبل بندی شده عرضه می شوند؛ متاسفانه در کشور ما ایران این فرهنگ هنوز جا نیوفتاده است و افراد آن را یک کار بی فایده و تجملاتی می دانند که فقط جنبه فانتزی داشته و باعث بالا رفتن قیمت آن خوراکی می شود و ترجیح می دهند که به همان شیوه قدیمی و به اصطلاح در هم و فله مواد خوراکی را مشاهده و خریداری کنند.

سورتینگ حبوبات

درجه بندی و بسته بندی انواع حبوبات در نگهداری، استاندارد سازی و محافظت از محصول نقش داشته است به همین دلیل است که سورتینگ حبوبات باعث می شود که عرضه محصولات در حد و اندازه یکسان صورت پذیرد و این امر با بالا بردن کیفیت آن محصول باعث عرضه و تقاضای بیشتر و همچنین ورود آن محصول به بازارهای خارجی می شود و از این طریق ارز نیز وارد کشور می شود. البته باید گفت که سورتینگ در تمامی محصولات مرغوب و عالی کشور پهناورمان ایران از جمله زعفران، خرما، مرکبات، پسته و خشکبار، انواع میوه ها، میوه های خشک، گوشت، مرغ، ماهی و غیره باعث پیشرفت در صادرات و در نتیجه بالا رفتن ارزش آن محصول و ورود ارز بین المللی به داخل کشور می شود. باید این نکته را بیان کرد که هرچه دستگاه سورتینگ پیشرفته تر و هوشمند تر باشد باعث می شود سود آوری بیشتری برای صاحب برند حبوبات داشته باشد و همچنین فرد خریدار نیز دچار خسارت نشود و حبوباتی با کیفیت را تحویل بگیرد، از دیگر سود دهی این دستگاه می توان به صادرات حبوبات با کیفیت بالا اشاره نمود و از به کارگیری نیروی انسانی بیشتر در مقایسه با تفکیک سنتی جلوگیری نمود و در کل باید بیان کرد که سرعت انجام کل این فرآیند را از ابتدا تا به انتها به شکل چشم گیری افزایش می یابد.

قیمت سورتینگ حبوبات

در قسمت بالا با معنا و مفهوم سورتینگ آشنا شدیم و دانستیم که این امر تا چه اندازه می تواند مفید و به صرفه باشد اما قیمت سورتینگ حبوبات با توجه به نوع آن و نوع انجام فرآیند بسیار متفاوت است زیرا این فرآیند هم به صورت دستی و هم به وسیله دستگاه های صنعتی، به صورت هوشمند انجام می شود. به دلیل افزایش ظرفیت تولید و نظارت هم زمان و فعالانه بر کیفیت و دسته بندی محصولات دستگاه های سورتینگ وارد بازار شدند که این امر باعث بالا رفتن سرعت و کیفیت کار و همچنین باعث بالا رفتن میزان تولید و درآمد گردید از این رو نگرانی فزاینده در مورد کیفیت مواد غذایی در شهر نشینی رو به رشد، بسیار کاهش یافت که یکی از پر کاربرد ترین سورتها، سورت حبوبات با قابلیت انواع دانه و خشکبار است. طرز کار سورتینگ میوه با حبوبات فرق می کند.

 

سورتینگ حبوبات

با توجه به مواردی که تاکنون بررسی کردیم می توان گفت که خرید سورتینگ حبوبات و دیگر محصولات بسیار مفید می باشد و افراد می توانند انواع حبوبات از جمله عدس، سویا، انواع لوبیا، ماش، نخود، دانه های قهوه و کاکائو را به صورت دسته بندی، بسته بندی شده و با کیفیت مورد نظر خود خریداری کنند. خرید دستگاه سورتینگ حبوبات یک سرمایه گذاری قوی در بخش تولید و فرآروری است و البته در هنگام خرید دستگاه باید به سال ساخت، برند، ضمانت نامه و خدمات پس از فروش شرکت تولید کننده دستگاه دقت کنید تا بتوانید خریدی با اطمینان کامل و خیال آسوده داشته باشیم.

 

در بالا با دستگاه کالرسورتر آشنا شدیم که بر اساس رنگ تفکیک را انجام می داد حال با دستگاه دیگری از سری دستگاه های سورتر آشنا می شویم که بر اساس سلامت و کیفیت، حبوبات را دسته بندی می کند و برای بسته بندی نهایی آنها را آماده می سازد؛ برای مثال دستگاه سورتر می تواند لوبیاهای کپک زده، سنگ و آشغالهای ریز، لوبیاهای خشک و یا لوبیاهای شکسته را به خوبی از یکدیگر تفکیک نماید، این کار باعث می شود که از ضرر اقتصادی جلوگیری شود. حبوبات را بسته به کیفیتشان دسته بندی و بسته بندی بهداشتی عرضه نماید و همچنین این روش باعث سود دهی بیشتر می شود و سرعت و کیفیت بسته بندی را افزایش می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *