جستجو کردن

طبع لوبیا چیتی در غذا سرد است یا گرم + طب سنتی

لوبیا چیتی از گیاهان دولپه ای است، که نوع رومی آن نیز معروف می باشد و از محبوبیت خاصی درمیان مردم ایران، ایتالیا، ترکیه و پرتغال برخوردار است.

آیا لوبیا چیتی سرد یا گرم؟ طبع لوبیا چیتی گرم و تر می باشد.

طبع لوبیا چیتی

این لوبیا در مناطق سردسیر کشت و برداشت می شود و به دلیل مواد مغذی از جمله پروتئین فیبر، آهن و انواع ویتامین باعث شده تا مورد توجه و استقبال بسیاری از افراد قرار بگیرد.

اکثر آشپزان این محصول را در انواع غذاهای خود استفاده می کنند و می تواند طعم خیلی خوبی به غذا بدهد، لوبیا چیتی مثل لپه باقلا زرد انواع مختلفی دارد وهر کدام از آن ها دارای خواص بسیار زیادی برای بدن می باشد.

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، برای استفاده از لوبیا چیتی از کیفیت و تازه بودن آن اطمینان کامل داشته باشیم، زیرا حبوبات نامرغوب و بی کیفیت سبب کرم خوردگی در لوبیا می شود و بسیار خطرناک است.

لوبیا چیتی کیلویی

لوبیا چیتی در غذا

همانطور که اشاره کردیم، لوبیا چیتی طبع گرمی دارد و کسانی که گرم مزاج هستند، باید از این حبوبات به ندرت استفاده کنند، این لوبیا برای درمان انواع بیماری ها بسیار موثر است.

که برای تهیه ی آن می توان در انواع خورشت ها و خوراک هایی مثل خوراک بادمجان شمالی استفاده کرد، لوبیا چیتی قند خون را تنظیم می کند و سبب کنترل چربی در افراد می باشد.

به همین دلیل برای کسانی که دچار بیماری های قلبی هستند، این لوبیا می تواند برای گردش خون و کاهش کلسترول نقش به سزایی داشته باشد.

عنوان توضیحات
طبع گرم و تر
خواص درمانی اضافه وزن، جلوگیری از سرطان معده، جلوگیری از آلزایمر، رشد کودکان
فاکتور قیمت گذاری کیفیت و مرغوبیت
کشور ایران، ایتالیا، ترکیه و پرتغال

این حبوبات را می توان در خوراک قارچ، قورمه سبزی، لوبیا پلو، انواع آش و غیره مورد استفاده قرار داد و بسیار طعم دلپذیری را به غذا می دهد.

همچنین گاهی در سالاد های مختلف از آن استفاده می شود و مخلوط لوبیا چیتی با کاهو و کلم بسیار دلچسب است و جزء یک غذای کامل به حساب می آید.

در بعضی از کشورهای دنیا از این لوبیا، در تهیه ی غذاهای کنسروی استفاده می شود و بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

 

لوبیا چیتی سرد یا گرم

اکثر مادران و آشپزان برای قورمه سبزی از لوبیا چیتی استفاده می کنند و از محبوبیت بسیاری در بین طرفداران برخوردار است.

معمولا لوبیا چیتی بوی خوشی ندارد، اما در زمان پخت عطر و بوی خوبی به غذا می دهد و فرد باعث رغبت به خوردن این غذا می شود.

خیلی از مردم  نمی دانند، که طبع لوبیا چیتی سرده یا گرم؟ اکثر مردم آن را به اشتباه می گیرند.

در اینجا باید گفت، لوبیا چیتی با وجود این که در مناطق سردسیر کشت می شود، اما طبع آن گرم و تر است، پخته ی این لوبیا با ادویه های مخصوص مثل ادویه گوجه فرنگی بسیار برای میان وعده مناسب است.

در برخی از مناطق کشوراز لوبیا چیتی ترشی استفاده می کنند و بسیار طعم خوبی با سرکه دارد، این ترشی با فلفل تند بسیار خوش طعم است و باعث اشتها در غذا می شود.

لوبیا چیتی تازه

خواص لوبیا چیتی در طب سنتی

امروزه حبوبات در طب سنتی بسیار کاربرد دارد، که یکی از این حبوبات ها را می توان به لوبیا چیتی اشاره کرد و نیز ترکیب آن با انواع ادویه جات مختلف مانند خردل، آویشن و دارچین برای بهبود بسیاری از بیماری ها مفید است.

و خوردن لوبیا چیتی با روغن زیتون مصلح طبع آن می شود، لوبیا چیتی در طب سنتی برای افرادی که اضافه وزن دارند، بسیار موثر است و می توان برای کاهش وزن از این حبوبات استفاده کرد.

زیرا خوردن این لوبیا باعث سیری معده و گرسنگی را نابود می کند و برای رژیم های غذایی توصیه می شود.

لوبیا چیتی در تعبیر خواب

در حال حاضر چندین تفاسیر مختلف در تعبیر خواب برای لوبیا چیتی وجود دارد، که خوردن، دیدن، خریدن و غیره هر کدام تعبیری جدا گانه ای دارد.

دیدن لوبیا چیتی در خواب نشانه ی ازدواج می باشد و برای کسانی که مزدوج هستند، نشان فرزند است، لوبیای فاسد، نشانه ی بیماری و افسردگی می باشد.

برخی از معبران خواب بر این باورند، به علت نفاخ بودن لوبیا چیتی، خواب آن تعبیری ندارد و به  دلیل سنگینی که در معده ایجاد می کند، احتمال دیدن خواب های پریشان بسیار می باشد.

لوبیا چیتی پلو

لوبیا چیتی تازه نی نی سایت

لوبیا چیتی از سرطان معده جلوگیری کرده واز بیماری هایی در دستگاه گوارشی به وجود می آید پیش گیری می کند، اما بهتر است بدانید.

قبل ازپخت این لوبیا باید 24 ساعت قبل در آب بخیسانید و هر چند ساعت یک بار آب آن را تعویض کنید، تا از نفخ آن جلوگیری شود.

لوبیا چیتی به علت داشتن فیبر و آنتی اکسیدان قوی، باعث رشد افراد مخصوصا در کودکان و نوجوانان می شود، همچنین مصرف این حبوبات باعث تقویت حافظه می شود.

این محصول به علت داشتن ویتامین B1 در تقویت حافظه نقش بسزائی دارد و به افراد میانسال که ابتلا به آلزایمر در این دوران زیاد است، جلوگیری می کند.

لوبیا چیتی

لوبیا چیتی به طور کل انواع  مختلفی دارد و بر اساس استفاده در غذا و کیفیت آن طبقه بندی می شوند.

لوبیا چیتی یکی از غذاهای محبوب در کشورمان است و به دلیل وجود پروتئین بالا بسیار مفید برای سلامتی انسان می باشد، به طوری که این محصول با گوشت برابری می کند.

همچنین وجود آمینو اسید در این محصول باعث شده، تا افراد گیاه خوار به این حبوبات روی بیاورند.

لوبیا چیتی در بسته بندی های متفاوت در بازارها مشهود است و با توجه به کیفیت و مرغوبیت آن قیمت گذاری می شوند.

مراکز و کارخانجات معتبری وجود دارند، که انواع لوبیا چیتی را با دستگاه های پیشرفته و به روز تولید می کنند و درصدد هستند، تا انواع حبوبات را به کشورهای خواهان صادر کنند و ارز اوری برای کشور به ارمغان بیاورند.

این سایت با در نظر گرفتن جوانب و با حذف واسطه گران و دلالان انواع لوبیا چیتی را به صورت فله و کیلویی به خریداران عزیز عرضه می کند.

پاسخ به ۲ سوال درباره لوبیا چیتی

۱: مواد مغذی موجود در لوبیا چیتی چیست؟

پروتئین، فیبر، آهن و انواع ویتامین.

۲: لوبیا چیتی از دسته کدام گیاهان است؟

لوبیا چیتی از گیاهان دولپه ای است، که نوع رومی آن نیز معروف می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *