جستجو کردن

زمان پخت لوبیا چیتی، چیکار کنم لوبیا زود بپزه

یکی از سوالات پر تکرار مردم این است که لوبیا چیتی چند ساعته میپزه؟
جواب این است که شما باید قبل از هر کاری لوبیا چیتیهای خود را به مدت یک روز در آب بگذارید تا خیس بخورد.

خیس کردن لوبیا چیتی خام تازه به آن این اجازه را می دهد تا بسیار سریعتر بپزد اما اگر وقت ندارید و می خواهید لوبیا چیتی شما در کمترین زمان ممکن بپزد.

بایستی لوبیا چیتیهای خود را در آب قرار دهید و روی گاز بگذارید تا جوش بیاید و سپس درب آن را بگذارید و شعله را کم کنید و بگذارید لوبیاهای شما به مدت 1 ساعت به آرامی بپزد.

لوبیا چیتی

از محبوب ترین حبوبات میان ایرانیان می توان از لوبیا چیتی نام برد که بسیار خوشمزه است و پروتئین بسیاری در خود جای داده است.

و نسبت به دیگر انواع لوبیا نفخ کمتری دامن گیر ما می شود و همچنین یکی از بهترین جایگزینهای موجود برای گوشت لوبیا چیتی قرمز است.

 

به دلیل وجود آمینواسید بسیار زیاد در این لوبیا یک منبع خوب برای پروتئین است و این منبع بسیار غنی و مفید برای پیشگیری اختلالات کلیوی و پوکی استخوان بسیار کارآمد است.

رژیم های غذایی ای که دارای لوبیا چیی هستند میزان ترشح لپتین در خون را افزایش می دهند و جلوی اشتهای کاذب را می گیرد و در نهایت از چاقی و بیماریهای بعد آن جلوگیری می کند.

لوبیا چیتی چقدر طول میکشه بپزه

از حبوباتی که بسیار دیر میپزد می توان به لوبیا چیتی اشاره کرد که سوال این است که چقدر طول می کشد سه الی چهار ساعت طول میکشه تا بپزه.

البته اگر از قبل خیس نشده باشد اما اگر آن را از قبل خیس کرده باشید و در زودپز قرار دهید فقط یک ساعت طول می کشد تا بپزد.

عنوان توضیحات
زمان پخت 1 ساعت
خواص درمانی جلوگیری از چاقی، پیشگیری از اختلالات کلیوی و پوکی استخوان
نام علمی لوبیای رومی
میزان محبوبیت بین ایرانیها، پرتغالیها، ترکیه ایها و ایتالیاییها

اگر میخواهید نفخ خوراک لوبیا چیتی را بگیرید و همچنین آن را زودتر بپزید از شب قبل درون آب خیس کنید و کمی جوش شیرین درون ظرف بریزید.

و بگذارید یک روز از آن بگذرد و بعد به دلیل خطرناک بودن جوش شیرین حتما آن را آبکشی کرده و چند بار بشویید و بعد با کمی نمک بگذارید روی گاز تا بپزد.

لوبیا چیتی با تن ماهی

خوراک لوبیا چیتی خوشمزه

چیکار کنم لوبیا چیتی زود بپزه

برای پخت سریع لوبیا چیتی درشت چیکار کنم اگر عجله دارید و واقعا نمیدانید با آب جوش کتری نیم ساعت خیسش کنید و سپس لوبیا چیتی را  درون قابلمه بریزید با کمی نمک بگذارید تا بپزد

البته برای زودتر پختن آن می توانید در زود پز گذاشته و بگذارید به آرامی بپزد و حدود سه ربع الی یک ساعت بیشتر طول نمی کشد.

قبل از اینکه لوبیاها را در زودپز بریزید بهتر است کمی پیاز را نگینی خرد کنید و همراه با سیر و ادویه و کمی رب تفت دهید.

و سپس لوبیاهای خیس خورده را درون آن بریزید و اگر کمی سیب زمینی را درون آن قرار دهید قوام بیشتری نیز می گیرد.

چرا لوبیا چیتی نمیپزه

اگر آن را از 24 ساعت قبل خوب خیس نکرده باشید لوبیا چیتی گلخانه ای شما نمیپزد سوال این است که چرا لازمه ی پختن سریع آن خیس کردن از 24 ساعت قبل است.

و البته جنس برخی از لوبیا چیتیها بر روی نپختن آنها نیز تاثیر می گذارد و شرایط محیطی ای مانند شرایط کشت، میزان آبیاری، مرغوبیت خاک ممکن است.

بر روی پختن آن تاثیر بگذارد و همچنین افزودن اسید یا نمک می تواند باعث دیرپزی شود.

 

اگر از همان اولی که لوبیا را درون قابلمه ریختید به آن چیز اسیدی مانند آبلیمو یا آبغوره اضافه کنید ممکن لوبیا دیرپز شود.

همچنین اگر آبی که در آن لوبیا را می پزید پر از املاح باشد ممکن است لوبیا دیر بپزد و مورد آخر این است که اگر از همان ابتدا لوبیا را درون آب داغ بریزید.

لوبیا خوب نمی پزد زیرا با انداختن لوبیا به طور مستقیم در آب گرم باعث می شوید لوبیا سفت شود و به خوبی نپزد.

لوبیا چیتی را چگونه بپزیم

سوال این است که چگونه لوبیا چیتی و لوبیا قرمز کپسولی را سریع بپزیم؟

یک قابلمه یا یک زود پز را بر روی گاز بگذارید و سه چهارم آن را با آب شیر پر کنید و سپس لوبیا چیتی را که از 24 ساعت قبل خیس کرده اید.

درون آن بریزید و بگذارید به آرامی بپزد و بعد از پخت کمی نمک فلفل و پیاز نگینی شده و سیب زمینی به آن اضافه کنید و سپس میل کنید.

لوبیا چیتی نمیپزه

یکی دیگر از دغدغه های آشپزها این است که لوبیا چیتی آنها چرا نمیپزه و این دلایل مختلفی از جمله نوع کشت و آبیاری لوبیا بسیار حائز اهمیت است.

همچنین زمانی که لوبیا را درون آب خیس می کنند نیز اهمیت دارد و البته برای بهتر پختن و نرم شدن لوبیا چیتی شاهسوند می توانید آن را درون آب خیس کنید.

و درون یخچال قرار دهید و بگذارید خوب نرم شود و سپس بعد از خیس خوردن آن، خوب آن را بپزید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *