جستجو کردن

با لوبیا چیتی تازه چی درست کنم

با لوبیا چیتی تازه چی درست کنم

شما عزیزان می توانید با لوبیا چیتی تازه خوراک لوبیا چیتی لذیذی را درست کنید و دیگر نگران این نباشید که برای ناهار یا شام خود باید چی درست کنم.

برای درست کردن خوراک لوبیا چیتی می بایست لوبیا را طبق دستورهای قبلی خوب بپزید و سپس کمی پیاز خورد کنید و بعد از سرخ کردن آن با کمی سیب زمینی و نمک و فلفل و کمی رب و زردچوبه تفت دهید.

و سپس لوبیاهای پخته شده را همراه با آب بگذارید تا با بقیه مواد خوب بپزد در آخر با کمی جعفری تازه آن را تزئین کرده و میل کنید نوش جان.

چگونه لوبیا چیتی درست کنیم

یکی از سوالات پر تکرار آشپزهای تازه کار این است که چگونه لوبیا چیتی درست کنیم؟

بسیار آسان است تنها باید لوبیا های از 24 ساعت قبل خیس خورده را درون قابلمه یا زود پز بریزید و بگذارید به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد.

سپس کمی پیاز و سیب زمینی را همراه با نمک و فلفل به آن اضافه کنید و اگر می خواهید تند تر باشد کمی فلفل قرمز یا پاپریکا می توانید به آن اضافه کنید و بگذارید خوب جا بیوفتد.

لوبیا چیتی چند ساعت باید خیس بخوره

اگر شما از آن دسته آدمهایی هستید که نمی دانید لوبیا چیتی چند ساعت باید خیس بخوره ادامه ی مطلب را دنبال کنید.

خیس خوردن لوبیا چیتی بستگی به خود لوبیا دارد.

اگر کشت آن مناسب بوده و خاک آن به مقدار صحیحی به لوبیاها مواد معدنی رسانده باشد و همچنین آب مناسبی به آن رسیده باشد.

لوبیا چیتیها کمتر از 12 ساعت به خیس خوردن نیاز دارند ولی اگر اینطور نباشد به صورت 24 ساعت کامل بگذارید در یخچال بماند تا خیس بخورد.

لوبیا چیتی خیس نخورده

اگر وقت ندارید تا لوبیا چیتیهای خود را خیس کنید و می خواهید با لوبیا چیتی خیس نخورده خوراک لوبیا چیتی بپزید نگران نباشید.

لوبیا چیتیها را درون زود پز قرار دهید و سپس کمی آب شیر درون زود پز بریزید و بگذارید کم کم جوش بخورد و سپس در آن را بگذارید و شعله کم کنید و بعد دو الی سه ساعت یا حداکثر 4 ساعت به خوبی بپزد.

پس از پخت آن کمی نمک و فلفل و زردچوبه به آن اضافه می کنیم و پیاز و سیب زمینی و همچنین کمی بوقلمون پخته شده می ریزیم و درب آن را می بندیم.

انواع لوبیا

چیکار کنم لوبیا چیتی وا نره

خیلی از خانمها سوال می پرسند که چیکار کنم تا لوبیا چیتی وا نره؟ بسیار آسان است فقط نگذارید لوبیا خیلی بپزد و پوست لوبیا را نیز نگیرید.

و همچنین از دو روز قبل می توانید آن را با آب نمک یا جوش شیرین در یخچال بگذارید و پس از آب کشی آن را در زود پز بپزید.

یکی دیگر از راه هایی که می توانید جلوی وا رفتن لوبیا را بگیرید این است که لوبیاها را در آب ولرم قرار دهید سپس کمی زیره در آن بریزید.

و تا شب بگذارید در زیره و آب ولرم بماند و سپس آب آن را عوض کنید و کمی دیگر زیره بریزید و بگذارید تا صبح بماند و بعد می توانید آن را بپزید و خواهید دید که اصلا وا نمی رود.

4 پاسخ

  1. خوراک لوبیا چیتی بسیار پر طرف دار است

    عظیم سلطانی
    تولید کننده روغن حیوانی و تاجر عسل (مشهد) 🐑🌹🐄🌹🐝🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *