جستجو کردن

نگهداری حبوبات در درازمدت + معرفی روش های کاربردی

نگهداری حبوبات در درازمدت نیاز به داشتن اطلاعاتی مهم دارد

محلوط نکردن حبوبات با هم

یکی از روش‌های مناسب برای نگهداری از حبوبات این است که حبوبات تازه خریداری شده را با حبوباتی که از قبل در منزل داشتید مخلوط نکنید و در ظرفی جداگانه قرار دهید. زیرا این امکان وجود دارد که تخم حشرات در هر یک از خریدهای قبلی یا جدید حبوبات وجود داشته باشد.

با این کار همه محموله آلوده خواهد شد. برای نگهداری حبوبات در کابینت لازم است که حبوبات با غلات بسته بندی شده معمولا در کارخانه‌های بوجاری شده و اجسام خارجی موجود در آن‌ها، به ویژه تخم حشرات یا سایر مواد خارجی از آن‌ها جدا شود. البته بهتر است که حبوبات بسته بندی یا فله پیش از انتقال به ظروف در بسته مورد بررسی قرار بگیرند که دارای اجسام و تخم حشرات نباشند. بنابراین حتما هر گونه جسم خارجی غیرمعمول و نامناسب را از محموله حبوبات جدا کنید.

عدم شستشو در زمان نگهداری

برای نگهداری حبوبات دقت داشته باشید که قبل از نگهداری طولانی مدت حبوبات، حبوبات یا غلات را نشویید. زیرا در این صورت رطوبت در سطح دانه‌ها پیدا می‌شود و این می‌تواند باعث فساد حبوبات توسط میکروارگانیسم‌ها شود. همچنین این امکان وجود دارد که حبوبات به وسیله کپک‌ها فاسد شوند. سعی کنید شستشوی حبوبات را زمانی انجام دهید که می‌خواهید حبوبات را مصرف کنید. با این کار نگهداری از حبوبات بسیار خوب انجام خواهد شد و نگرانی از این جهت نخواهید داشت.

 

از بین بردن حشرات با استفاده از نور خورشید

برای دفع حشرات از حبوبات این دقت را داشته باشید که قبل از ریختن حبوبات در ظروف اصلی، چند روز حبوبات را در مقابل آفتاب به صورت لایه نازکی پهن کنید تا نور آفتاب، کمک زیادی به غیرفعال شدن تخم حشرات کند. با این کار تخم حشرات و انواع آفات از بین خواهند رفت و نگران رشد این آفات در ظروف حبوبات نخواهید بود.

این حشرات و آفات باعث آسیب آلودگی حبوبات و غلات شما خواهند شد. از این رو باید برای سلامت این مواد، به این نکته دقت زیادی داشته باشید. بهترین روش نگهداری از حبوبات این است که از خرید بیش از حد و بسیار زیاد حبوبات و غلات خودداری کنید. تنها در حد نیاز معمول روزانه خرید حبوبات مورد نظر را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *