جستجو کردن

اطلاعاتی راجع به لوبیا چیتی خمین

لوبیا چیتی در هکتار

یکی از دغدغه های کشاورزان حبوبات این است که چگونه لوبیا چیتی را در ابعاد هکتار کشت کنند امروزه بسیاری از کشاورزان با بهره گیری از فناوریهای جدید رقمهای بسیار بالایی از لوبیا چیتی را کشت می کنند.

و با استفاده از آبیاری قطره به راحتی به آن آب می دهند در گذشته محصول لوبیای خوبی به دلیل سرما زدگی لوبیاها کشت نمی شد.

و همچنین بخاطر اینکه لوبیاها بسیار آب بر بودند کاشت آن بسیار سخت بود امروزه با اصلاح لوبیاها توانستند لوبیاهایی به کشت برسانند که آب زیادی نمی خواهد و به راحتی تحت تاثیر سرما قرار نمی گیرد.

خوراک لوبیا

یک هکتار زمین چقدر لوبیا چیتی می دهد

شاید برایتان سوال باشد که یک هکتار زمین زراعی چقدر محصول لوبیا چیتی می دهد البته جواب دقیقی برای این سوال وجود ندارد.

زیرا این موضوع به عوامل بسیار زیادی از جمله آب و خاک آن منطقه و همچنین زمان و هزینه ای که کشاورز برای محصول خود می گذارد بستگی دارد.

جایگزین لوبیا چیتی

یکی از بهترین چیزهایی که می توانید جایگزین گوشت کنید لوبیا چیتی است که به دلیل داشتن پروتئین بسیار بالا می تواند برای افراد گیاهخوار بسیار مفید باشد.

و از آنجایی که بیشتر عملکرد بدن ما بر عهده ی پروتئینها است این غذا همراه با گوشت می تواند بهترین منبع تامین پروتئین برای ما باشد.

لوبیا چیتی نام علمی

شاید کنجکاو باشید که نام علمی لوبیا چیتی چیست، نام علمی لوبیا چیتی لوبیای رومی است و از انواع گیاهان دو لپه است و یکی از محبوب ترین لوبیاها در بین ایرانی ها، پرتغالی ها، ترکیه ای ها و ایتالیایی ها می باشد.

قطب تولید لوبیا چیتی در ایران استان لرستان است و بهترین کشت لوبیا چیتی در جاپلق است.

خواص لوبیا چیتی

گیاه دو لپه ای که خواص بسیاری دارد لوبیا چیتی است که به دلیل بالا بردن کربوهیدرات آن برای ورزشهای سنگین مانند کوهنوردی و یا وزنه برداری بسیار مفید است.

و همچنین به دلیل داشتن مقادیر بالایی از فیبر درون خود باعث بهبود و تسریع حرکات روده می شود همچنین برای افرادی که دارای نقرص و فشار خون بالا هستند.

و نمی توانند گوشت بخورند توصیه می شود زیرا جایگزین بسیار خوبی برای پروتئین مصرفی روزانه ی شما است همچنین لوبیا چیتی میزان اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد.

و خطر ایجاد لخته ی خون و سکته ی مغزی را کاهش می دهد.

لوبیا چیتی چه خاصیتی دارد

شاید کنجکاو باشید که لوبیا چیتی چه خاصیتی دارد جواب این است که کبد را پاکسازی می کند و آلودگی ها و فلزات سنگین که باعث صدمه زدن به کبد می شود را از بین می برد و همچنین پوست بدن را سالم نگه می دارد.

لوبیا چیتی ضد سرطان است زیرا مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدانها درون آن است و آنتی اکسیدانها جلوی ورود رادیکالهای آزاد موجود در هوا می گیرند و از بدن در برابر آنها حفاظت می کنند.

همچنین فیبر موجود در لوبیا چیتی از بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری می کند و خطر ابتلا به انواع و اقسام بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.

یکی دیگر از مواد معدنی ای که در لوبیا چیتی است روی است که در مردان روی اسپرم را تهدید به باروری می کند و همچنین آن را تقویت می کند، اگر می خواهید اسپرمهای قوی ای داشته باشید از لوبیا چیتی استفاده کنید.

ضرر لوبیا چیتی

افرادی که کلیه های سنگ سازی دارند بهتر است از خوردن لوبیا چیتی دوری کنند زیرا به دلیل وجود کلسیم در لوبیا چیتی ممکن از رسوبات آن در کلیه ها بماند و سنگ کلیه تولید کند و این برای آنها ضرر دارد.

همچنین استفاده ی زیاد از لوبیا چیتی به دلیل اینکه مقادیر بالایی که فیبر و قندهای الیگوساکاریدی دارد باعث نفخ و تولید گاز در شکم می شود.

لوبیا چیتی دارای مقادیری از ید است و ممکن از بر روند درمان بیمارهای سرطان تیروئیدی تداخل ایجاد کند و باعث بی حالی و یا لاغری آنها شود.

با وجود تمام این مضرات اگر در مصرف لوبیا چیتی میانه روی کنید می توانید از مزایای آن به خوبی بهره ببرید و برای خرید بهترین لوبیا چیتی می توانید به سایت ما مراجعه و با پر کردن فرم مربوطه نسبت به خرید آن اقدام کنید.

پاسخ به ۲ سوال درباره لوبیا چیتی

۱: چرا لوبیا چیتی نمیپزد؟

اگر آن را از 24 ساعت قبل خوب خیس نکرده باشید، نمیپزد.

۲: لوبیا چیتی برای چه ورزشکارانی مناسب است؟

برای ورزشهای سنگین مانند کوهنوردی و یا وزنه برداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *